ÜZLETI FELTÉTELEK NEDES, s.r.o
Feltételek és kikötések
Ezek a feltételek a www.nedes.sk webáruházban történő vásárlásra vonatkoznak. A feltételek meghatározzák az eladó, jelen esetben a NEDES, s.r.o. (a továbbiakban: eladó) és a vevő/fogyasztó közötti jogokat és kötelezettségeket.
A cég székhelyének címe:
Üzemeltető: NEDES, s.r.o.
Cím: Hlavná 35, 919 21 Zeleneč, SZLOVÁKIA
AZONOSÍTÓ: 46257691
ÁFA: 20232295054
IČDPH: SK20232295054
Nyilvántartásba vétel: OR OS Trnava, szekció: Sro, iktatószám: 27761/T.
IBAN: SK75 0200 0000 0029 0603 9154
Az áru átvételének és feladásának címe:
Cím: NEDES, s.r.o., Suchovská 12, 917 01 Trnava, SZLOVÁKIA
Kapcsolat
Telefon: +421 907 263 473
E-mail: info@nedes.sk
nyitvatartási idő: 7:30 - 15:30
Információk az árukról és az árakról
Az eladó által az árura és az árra vonatkozóan megadott információk kötelező érvényűek, kivéve nyilvánvaló tévedés esetén. Az árak minden adót (pl. ÁFA) és díjat tartalmaznak, kivéve a szállítási költségeket.
A webáruházon keresztül történő árubeszerzés feltétele a pontos szállítási cím és az elérhetőségek (pl.: e-mail + telefon) megadása. A megrendelésről e-mailben értesítjük Önt, és a telefonszámát használjuk arra az esetre, ha a szállítási vállalat a szállítás napján nem éri el Önt a megadott címen. Ezen kívül a regisztrált felhasználóknak lehetőségük van ismételten hozzáférni a megrendeléseikhez, és tájékoztatást kaphatnak hírekről, akciókról. A vevő a megrendeléskor érvényes áron kapja meg az árut. A számlán feltüntetett árat három tizedesjegyre, a számla végösszegét pedig két tizedesjegyre kerekítjük az ötös rendszerben . Az adódokumentumot (számlát) a megrendelt áruval együtt csomagoljuk a vonatkozó általános forgalmi adóra vonatkozó rendelkezéseknek megfelelően.
Az akciós árak a készletek elfogyásáig vagy egy meghatározandó ideig érvényesek, és csak akkor, ha az akciós áru darabszámát feltüntetik.
Fizetési feltételek
A következő fizetési módokat fogadjuk el:
SZÁLLÍTÁS: A megrendelt áru kifizetése készpénzben történik közvetlenül a szállítmányozó cégnek, amint a megrendelő átvette az árut. A vásárlót nem terheli utánvétdíj. A szállítónak készpénzzel vagy hitelkártyával fizethet.
Kártyás fizetés a CardPay fizetési átjárón keresztül. Ezt követően teljesíti a fizetést. A csomag kézbesítésekor csak a csomag átvételét igazolja. Semmi másra nem vonatkozik.
Az Ön által az online banki rendszerbe bevitt érzékeny bemeneti adatokat a bankok fizetési átjárói védik, és nem jutnak el a fizetési feldolgozókhoz vagy más harmadik felekhez.
A megrendelt árukhoz használati utasítást mellékelünk, amennyiben az áru jellege ezt megköveteli.
A nem írásban megkötött szerződés tartalmának megerősítése, amely a szerződés ténylegesen elfogadott tartalmától való eltérést mutat, nem bír joghatással.
A kéretlen teljesítés vevő általi elfogadása nem jelenti az ajánlat elfogadását.
Az áru az elfogadásig az eladó tulajdonában marad. Az áru kárveszélye az áru átvételekor száll át a vevőre.
Az eladó a fenti fizetési módoktól függően nem számít fel semmilyen díjat.
A bevételi nyilvántartási törvény szerint az Eladó köteles a Vevőnek számviteli bizonylatot kiállítani. Ezzel egyidejűleg köteles az átvett értékesítést az adóügyi ügyintézőnél online regisztrálni; technikai hiba esetén legkésőbb 48 órán belül.
Az ajánlat módosítással vagy eltéréssel történő elfogadása nem minősül az ajánlat elfogadásának.
Az üzlet honlapján található fényképek illusztrációk. A legtöbb esetben a termékekről készült fényképek megegyeznek a valósággal.
Az Eladó a kézikönyveket a szerződéskötést megelőzően elektronikusan bocsátja rendelkezésre.
Az áruk szállítása
Az Eladó a fizetett megrendelés visszaigazolásától számított 3 munkanapon belül teljes körűen szállítja az árut a Vevőnek, illetve a szállításkor fizetett megrendeléseket, kivéve, ha az egyes árukra eltérő szállítási határidő vonatkozik. Ha az árura a "raktáron" felirat van feltüntetve, az Eladó legkésőbb 2 munkanapon belül elküldi az árut. A vevő köteles az árut átvenni és kifizetni. A vevőnek ajánlatos az árut az átvételt követően a lehető leghamarabb megvizsgálni, javasoljuk, hogy az átvételtől számított 24 órán belül.
Az árura vonatkozó dokumentumokat a csomag tartalmazza.
A vevő kérésére az Eladó írásban igazolja a vevőnek, hogy a vevő hibás teljesítésből eredő kötelezettségei milyen mértékben és mennyi ideig tartanak, és a vevő hogyan gyakorolhatja az ebből eredő jogait.
Az áruknak a Magyarország területén kívüli címzett címére vagy kiadási helyre történő kézbesítése nem lehetséges.
A szállítás módjai
1 / DPD PACKAGE IN HAND: A vevő az árut a DPD szállítmányozó cégtől veszi át munkaidőben. A szállító előzetesen telefonon veszi fel vele a kapcsolatot.
A szállítási módra a következő vonatkozik: A megrendelt árut a megrendelés beérkezésétől (vagy a fizetés beérkezését követően ) számított 2 munkanapon belül a DPD szállítmányozó cég szállítja ki a vevőnek. A megrendelést Magyarországon egy adott munkanapon 13:00 óráig kell elküldeni. Ellenkező esetben a következő munkanapon elküldöttnek tekintendő, és a 2 munkanapot a következő munkanaptól számítják.
A szállítás ára
Kiskereskedelem (B2C) |
Nagykereskedelem (B2B) |
||
0Ft – 7 800Ft |
Postaköltség + csomagolás – 3 900Ft |
0Ft – 18 720Ft |
Postaköltség + csomagolás – 3 900Ft |
7 800Ft – 19 500Ft |
Postaköltség – 1 872Ft |
18 720Ft – 46 800Ft |
Postaköltség – 1 872Ft |
Ajándék vásárlásból
Az értékesítési akciók során az eladó bizonyos áruérték feletti vásárlás esetén ajándékot köthet a vevőhöz. Ez az összeg nem tartalmazza a szállítási díjat vagy a választott fizetési mód árát, ha van ilyen.
Az ajándékra jogilag nem vonatkozik a jótállás. Igyekszünk a folyamatban lévő eladáskor új ajándékot szállítani a vevőnek, ha az ajándék nem működőképes, de az ajándékokra nem vonatkozik a szokásos jótállási idő, és az eladási esemény befejezése után nem érvényesíthető. Ha a vásárló 14 napon belül indoklás nélkül eláll a szerződéstől, és nem az áru hibája miatt, a vásárló köteles az ajándékot a visszaküldött áruval együtt visszaküldeni. Ha nem küldi vissza az ajándékot, a jóváírás összege a vissza nem küldött áru (ajándék) eladási árával csökken.
Annak érdekében, hogy minél több vásárlót elégítsünk ki, és megelőzzük a spekulatív vásárlásokat, fenntartjuk a jogot, hogy korlátozzuk az egy személynek küldött azonos ajándék darabszámát.
Megrendelés lemondása és visszavonása
A vevő az áru vagy a szállítás utolsó részének átvételétől számított 14 napon belül elállhat a szerződéstől, függetlenül az átvétel vagy a fizetés módjától. Ez az időtartam arra szolgál, hogy a vevő ésszerűen megismerje az áru jellegét, tulajdonságait és működését.
A vevő az áru leszállítása előtt is bármikor jogosult elállni a szerződéstől.
A vevőnek az elállást 14 napon belül el kell küldenie vagy át kell adnia az Eladónak (cím: NEDES, s.r.o., Suchovská 12, 91701 Trnava; e-mail: info@nedes.sk). A vevőnek nem kell megadni az okot, amiért eláll a szerződéstől. A feldolgozáshoz az ITT elérhető űrlap kitöltése szükséges.
Az árut legkésőbb az elállási nyilatkozat elküldését követő 14 napon belül vagy az elállási nyilatkozattal együtt kell elküldeni. Javasoljuk, hogy a küldeményt biztosítsa a szállítás közbeni esetleges sérülések vagy veszteségek ellen. Kérjük, ne küldje a csomagot utánvétellel. Az ilyen küldeményeket nem fogadjuk el.
Az eladó köteles az elállástól számított 14 napon belül a vevőnek az áru árának és a szállításért fizetett költségeknek megfelelő összeget teljes egészében visszatéríteni. Ha az eladó egy adott szállítási módozaton belül több lehetőséget kínál, köteles a vevőnek a legolcsóbbat visszatéríteni. A vevő köteles a megvásárolt árut legkésőbb ugyanezen határidőn belül elküldeni vagy átadni az eladónak. Az árut hiánytalanul, lehetőleg az eredeti csomagolásban kell visszaküldeni az eladónak (nem kiszállításkor), és nem mutathat kopás vagy sérülés jeleit. Az áru visszaküldésének költségei a vevőt terhelik.
Az Eladó nem köteles a kapott pénzt a Vevőnek visszafizetni, mielőtt a Vevő az árut átadta volna az Eladónak, vagy nem bizonyította, hogy az árut elküldte az Eladónak.
Ha a visszaküldött áru a Vevő kötelességszegése miatt megsérül, az Eladó jogosult a Vevővel szemben az áru értékcsökkenésének megtérítését követelni, és azt a visszaküldött összegből levonni.
Az Eladó jogosult a szerződéstől az áru leszállítása előtt bármikor elállni, kivéve, ha harmadik személy okán objektíven nem képes az árut a körülményekhez képest ésszerű határidőn belül a Vevőnek leszállítani és/vagy ha bebizonyosodik, hogy a Vevő megszegte az Eladóval korábban kötött szerződést.
Az Eladó akkor is értesíti a Vevőt, hogy a szerződés nem jön létre, ha alapos kétségek merülnek fel a Vevő valódi személyazonosságát illetően, vagy ha az árura vagy az árra vonatkozóan megadott információkban nyilvánvaló hibák vannak.
Hibás teljesítésből eredő jogok és kötelezettségek
Minőség az átvételkor
Ha az átvett áru hibás (pl. nem rendelkezik a megállapodás szerinti vagy ésszerűen elvárható tulajdonságokkal, nem alkalmas a szokásos vagy megállapodás szerinti célra, hiányos, nem felel meg a mennyiségének, mértékének, súlyának vagy minősége nem felel meg egyéb jogi, szerződéses vagy akár szerződéskötés előtti paramétereknek), akkor ezek az áru olyan hibái, amelyekért az eladó felel.
A Vevő legkésőbb az áru átvételétől számított két éven belül követelheti az Eladótól a hiba ingyenes kijavítását vagy megfelelő árleszállítást, ha ezt kéri; ha ez nem áll arányban a hiba jellegével (különösen, ha a hiba nem hárítható el indokolatlan késedelem nélkül), igényt tarthat új, hibátlan áru vagy új, hibátlan alkatrész szállítására, ha a hiba csak az adott alkatrészt érinti.
Ha az áru kijavítása vagy kicserélése a szerződéstől való elállás alapján nem lehetséges, a vevő a vételár teljes visszatérítését követelheti.
Az áru átvételétől számított hat hónapos időszak alatt vélelmezni kell, hogy a hiba már az áru átvételekor fennállt.
Az eladó nem köteles a vevő igényét kielégíteni, ha bizonyítja, hogy a vevő az áru hibájáról az átvétel előtt tudott, vagy azt maga okozta.
Használt áru értékesítése esetén az eladó nem felel a korábbi használat vagy elhasználódás mértékének megfelelő hibákért. Alacsonyabb áron értékesített termékek esetében az eladó nem felel azért a hibáért, amelyért az alacsonyabb árban állapodtak meg. A cserére való jogosultság helyett a vevő ezekben az esetekben ésszerű árengedményre jogosult.
A hibákból eredő jogi jogok
Az eladó a 24 hónapos jótállási időn belül, illetve a reklámban, az áru csomagolásán vagy a mellékelt használati utasításban feltüntetett használati időn belül az áru átvételét követően felmerülő hibákért felel. Kiválasztott áruk esetében az eladó vállalja, hogy a vevőnek kiterjesztett szerződéses jótállást kínál.
Ezen időszakon belül a Vevő reklamálhat, és választása szerint olyan hiba miatt, amely lényeges szerződésszegésnek minősül (függetlenül attól, hogy a hiba orvosolható vagy orvosolhatatlan):
- a hibát egy új, hibátlan dolog szállítása vagy a hiányzó dolog szállítása útján orvosolja;
- a hiba ingyenes javítással történő kijavítása
- ésszerű árengedményt ad a vételárból; vagy
- a vételár visszatérítése a szerződéstől való elállás alapján.
A szerződés lényeges megszegése olyan szerződésszegés, amelyről a szerződést megszegő fél a szerződés megkötésekor tudta vagy tudnia kellett volna, hogy a másik fél nem kötötte volna meg a szerződést, ha előre látta volna a szerződésszegést.
A nem jelentős szerződésszegésnek minősülő hiba esetén (függetlenül attól, hogy a hiba orvosolható vagy orvosolhatatlan) a vevő jogosult a hiba kijavítására vagy a vételárból ésszerű árengedményre.
Ha javítható hiba esetén a javítást követően ismételten előfordul (harmadik reklamáció ugyanazon hiba miatt vagy negyedik reklamáció különböző hibák miatt), vagy az áru nagyobb számú hibával rendelkezik (legalább három hiba egyidejűleg), a vevő élhet a vételárból való engedményre, az áru kicserélésére vagy a szerződéstől való elállásra vonatkozó jogával.
Az eladó nem felel a szokásos elhasználódásból vagy a használati utasítás be nem tartásából eredő hibákért.
Reklamációk kezelése
A vevő köteles a hiba felfedezésétől számított indokolatlan késedelem nélkül reklamációt benyújtani az eladóhoz vagy a javításra kijelölt személyhez. Ha ezt írásban vagy elektronikus úton teszi, meg kell adnia elérhetőségét, a hiba leírását és a panasz kezelésének módjára vonatkozó kérést.
A reklamációs űrlap letölthető ITT, és az áruval együtt kell elküldeni.
A Vevő köteles a hiba bejelentésekor vagy a hiba bejelentését követően indokolatlan késedelem nélkül értesíteni az Eladót az általa választott jogról. A választás megváltoztatása az Eladó hozzájárulása nélkül csak akkor lehetséges, ha a Vevő olyan hiba kijavítását kérte, amely javíthatatlannak bizonyul.
Ha a vevő a lényeges szerződésszegésből eredő jogát nem választja meg időben, akkor a nem lényeges szerződésszegés esetén fennálló jogok illetik meg.
A vevő köteles bizonyítani az áru megvásárlását (lehetőleg vásárlási bizonylattal). A követelés rendezésének határideje a követelés bejelentésének (értesítésének) időpontjától kezdődik. A vevő köteles az árut az Eladónak vagy a javításra kijelölt helyre a reklamáció bejelentésével egyidejűleg vagy azt követően átadni vagy leszállítani. Az árut a sérülések elkerülése érdekében megfelelő csomagolásba kell csomagolni, és szállításkor tisztának és hiánytalannak kell lennie.
Az Eladó köteles a reklamációról haladéktalanul dönteni, vagy szükség esetén szakszerű döntést hozni. A Vevőt a szakmai értékelés szükségességéről ezen az időtartamon belül tájékoztatni kell. Az Eladó köteles a reklamációt, beleértve a hiba elhárítását is, indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül rendezni, kivéve, ha a Vevővel írásban hosszabb határidőben állapodtak meg. Ezen határidő lejárta után a Vevőt ugyanazok a jogok illetik meg, mintha lényeges szerződésszegésről lenne szó. A reklamáció szokásos kezelési ideje 10 nap.
A NEDES, s.r.o. jogosult elutasítani az árura vonatkozó reklamációt abban az esetben, ha a reklamált áru és/vagy annak összetevői szennyezettek, vagy nem felelnek meg a reklamációra való benyújtás higiéniai szempontból biztonságos alapfeltételeinek!
Ha az eladó megtagadja a termék hibájának kijavítását, a vevő követelheti az árból az ésszerű árengedményt, vagy elállhat a szerződéstől.
A jótállási idő meghosszabbodik a reklamáció benyújtásától annak rendezéséig vagy addig az időpontig, amikor a vevő köteles volt a terméket átvenni. Ha az árut vagy annak egy részét kicserélik, az eladó felelőssége úgy érvényesül, mintha az árut vagy annak egy részét újonnan vásárolták volna.
Amennyiben a reklamáció állapotának online nyomon követése nem lehetséges, az Eladó vállalja, hogy a Vevő kérésének megfelelően e-mailben vagy SMS-ben tájékoztatja a Vevőt a reklamációról.
A NEDES, s.r.o. nem fedezi a reklamált áru szállításának költségeit. A fogyasztók jogairól szóló 2011/83/EU irányelv értelmében a fogyasztó és az eladó közötti összes szállítási költséget a vevő viseli.
Kinek és milyen célból adunk át személyes adatokat
Szállító cégek: Annak érdekében, hogy az árut ki tudjuk szállítani Önnek, továbbítjuk az Ön nevét, vezetéknevét, címét, telefonszámát és e-mail címét a szállító cégnek. A szállítmányozó cég az Ön adatait semmilyen további módon nem használja fel.
Fizetési átjáró: az "átutalással" vagy "kártyával" történő fizetési módokhoz egy fizetési átjárót használunk, amelynek megadunk egy e-mail címet arra az esetre, ha nem történt fizetésről értesülnénk. A fizetési átjáró az Ön adatait semmilyen további módon nem használja fel.
A webáruházban található űrlapok: A webáruházban különböző űrlapokat használunk, például egy kapcsolatfelvételi űrlapot. Ezekhez az űrlapokhoz szükségünk van a szükséges adatokra, pl. az Önnel való kommunikációhoz. Ezeket az adatokat semmilyen módon nem használjuk tovább.
Felhasználói fiók
Minden felhasználónak lehetősége van regisztrálni. A regisztrációval a felhasználó az előre beállított számlázási és szállítási adatoknak köszönhetően gyorsabban tud rendeléseket leadni. A regisztráció részeként a felhasználó számos egyéb előnyhöz juthat, mint például:
- e-mailes tájékoztatás a termékkedvezményekről, különleges ajánlatokról és egyéb érdekes promóciókról.
- e-mailben tájékoztatást a függőben lévő megrendelésekről vagy további információkat az Önt érdeklő termékekről
- és egyéb előnyök, ha vannak ilyenek, amelyekről a regisztrációs/regisztrációs oldalon tájékoztatjuk Önt (pl. ajándék a megrendeléshez vagy kedvezményes kupon a vásárláshoz, stb.)
A vásárló a weboldalon elvégzett regisztrációja alapján a vásárló hozzáférhet a felhasználói felületéhez. A Vevő a felhasználói felületén keresztül rendelhet árut (a továbbiakban: felhasználói fiók). A Vevő regisztráció nélkül is rendelhet árut közvetlenül a webáruház webes felületéről.
A Vevő a weboldalon történő regisztráció és az árubeszerzés során köteles a valóságnak megfelelő és valós adatokat megadni. A Vevő köteles a felhasználói fiókban megadott adatokat bármilyen változás esetén frissíteni. A Vevő által a felhasználói fiókban és az árubeszerzéskor megadott adatokat az Eladó helyesnek tekinti.
A felhasználói fiókhoz való hozzáférés felhasználónévvel és jelszóval biztosított. A Vevő köteles a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges információkat bizalmasan kezelni. A Vevő nem jogosult arra, hogy harmadik személyeknek engedélyezze a felhasználói fiók használatát.
Az Eladó jogosult a felhasználói fiókot megszüntetni, különösen, ha a Vevő 2 évnél hosszabb ideig nem használja a felhasználói fiókját, vagy ha a Vevő megszegi az adásvételi szerződésből (beleértve az Általános Szerződési Feltételeket) eredő kötelezettségeit.
A Vevő tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem feltétlenül áll folyamatosan rendelkezésre, különösen az Eladó hardver- és szoftverberendezéseinek szükséges karbantartása vagy harmadik fél hardver- és szoftverberendezéseinek szükséges karbantartása miatt.
A Vevő jogosult a regisztráció törlését kérni. A regisztráció törlésével a felhasználói fiók törlésre kerül, és ezzel együtt a rendelési előzmények és a fiókban használt összes beállítás is törlődik.
Fogyasztói jogviták rendezése
Ha a fogyasztó nem elégedett azzal, ahogyan az Eladó a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az Eladó megsértette a jogait, lehetősége van arra, hogy az Eladóhoz forduljon jogorvoslatért. Ha az Eladó a jogorvoslati kérelemre nemleges választ ad, vagy nem válaszol az elküldéstől számított 30 napon belül, a fogyasztónak joga van alternatív vitarendezés kezdeményezésére irányuló javaslatot benyújtani az alternatív vitarendezésről és egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló 391/2015. sz. törvény 12. §-ának rendelkezései szerint.
A NEDES, s.r.o. eladóval szembeni fogyasztói jogviták alternatív vitarendezésének illetékes szerve a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet SOI, amely a SOI Központi Felügyeletének Nemzetközi Kapcsolatok és ADR osztályán (Prievozská 32, Postafiók 29, 827 99 Pozsony, Prievozská 32, Postafiók 29, 827 99 Pozsony) vagy elektronikusan a ars@soi.sk címen érhető el.
A fogyasztó az alternatív vitarendezésre irányuló javaslat benyújtására a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon elérhető online vitarendezési platformot is használhatja.
Az alternatív vitarendezés csak egyike a peren kívüli vitarendezési módszereknek, amelyeket a fogyasztók igénybe vehetnek az eladóval fennálló vitájuk rendezésére.
A fogyasztóknak továbbra is lehetőségük van arra, hogy vitájukat a fogyasztói választottbíráskodásról és egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló 335/2014. sz. törvény szerinti fogyasztói választottbírósági eljárásban, vagy a közvetítésről és egyes törvények módosításáról szóló, módosított 420/2004. sz. törvény szerinti közvetítő segítségével rendezzék.
Szakértői tanácsadás
A NEDES, s.r.o. rendszeresen ellenőrzi és frissíti a webáruházban található információkat. Ennek ellenére előfordulhat, hogy egyes információk, különösen a termékek esetében, nem helyesen szerepelnek. Ennek oka lehet tipográfiai hiba. Előre is elnézést kérünk ezekért a hibákért, és örömmel fogadjuk, ha tájékoztat minket ezekről.
Az online áruházban látható termékek fotói csak illusztrációs célokat szolgálnak. A legtöbb esetben a termékek fotói megegyeznek a valósággal.
A termék megvásárlásakor mindig figyelmesen olvassa el a termék használati utasítását.
Az egyes termékek megfelelőségi nyilatkozatát csak kérésre küldjük el.
A termékkel kapcsolatos bármilyen technikai kérdés esetén szívesen adunk tanácsot. A gyorsabb és egyszerűbb ügyintézés érdekében kérjük, adja meg az adott termék "cikkszámát" vagy "általános cikkszámát". Kérdéseivel forduljon hozzánk a info@nedes.sk e-mail címen.
A NEDES, s.r.o. fenntartja a jogot a webáruházban található információk és műszaki paraméterek megváltoztatására.
Egyéb
A jelen feltételek alkalmazásában a vevő fogyasztónak minősül, azaz olyan személynek, aki az eladóval ellentétben a szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozásának gyakorlása keretében jár el.
A jelen feltételek alkalmazásában az eladó olyan vállalkozó, aki a vevővel ellentétben a szerződés megkötésekor és teljesítésekor üzleti tevékenysége keretében vagy önálló szakmája gyakorlása során jár el.
Elektromos készülékek visszavétele
Az elektromos készülékeket, elektromos hulladékokat, elemeket és akkumulátorokat nem szabad a vegyes hulladékkal együtt ártalmatlanítani, hanem az erre kijelölt helyeken, azaz gyűjtőudvarokban vagy visszavételi pontokon kell ártalmatlanítani. A szóban forgó berendezéseket és hulladékokat új berendezések gyártásához használják fel. Az ilyen berendezésekből és hulladékokból származó veszélyes és káros anyagok károsíthatják a környezetet vagy az emberi egészséget.
Az ügyfelekkel való kommunikáció nyelve szlovák, cseh, angol és német.